Cum sa actionezi statul in judecata
+13
konti_lori
laty
mad
eli
Adrian Cosmin
Oz_miata
emi
cristi
danny
lucianmara
steauaiulianos
antitaxa09
Paul
17 participanți
Pagina 4 din 4
Pagina 4 din 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
Salut,
In primul rand felicitari pentru reusita!
Raspunsul... Da! nu iti face amri sperante, face parte din procedura lor sa faca recurs deci, vei avea si recurs. Acum eu cred ca am noroc la modul ca au facut tardiv (au depasit termenul de 15 zile) Pe 12 luna asta am infatzisarea si o sa va spun. Dupa calculele avocatei, au trecut 22 zile asa ca poate am noroc.
Have fun!
In primul rand felicitari pentru reusita!
Raspunsul... Da! nu iti face amri sperante, face parte din procedura lor sa faca recurs deci, vei avea si recurs. Acum eu cred ca am noroc la modul ca au facut tardiv (au depasit termenul de 15 zile) Pe 12 luna asta am infatzisarea si o sa va spun. Dupa calculele avocatei, au trecut 22 zile asa ca poate am noroc.
Have fun!
RFlorian- Vizitator
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
Iti doresc mult noroc,sa ne tii si pe noi la curent cu ce argumente au adus sharlatanii.
Toate cele bune!
Toate cele bune!
laty- Mesaje : 26
Data de înscriere : 09/12/2008
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
Huh... nu pot sa spun decat ca imi doresc ca cele de mai jos sa se regaseasca in paginile fiecarui dosar AntiTaxa
Nu pot sa ofer prea multe informatii ca nu am hartzogaraia la mine ci la avocata... oricum incerc sa va ajut cu orice informatie.
Textul pe portal.just.ro suna cam asa:
12/02/2010 Admite excepţia tardivităţii. Respinge recursul ca tardiv formulat. Obligă recurenta la plata către intimat a sumei de 3000 lei cheltuieli de judecată. Irevocabilă. Pronunţată în şedinţă publică.
PS: da ati citit bine ... au pierdut ca prostii datorita recursului tardiv. L-au facut in 22 de zile iar limita e 15... Noroc chior
Nu pot sa ofer prea multe informatii ca nu am hartzogaraia la mine ci la avocata... oricum incerc sa va ajut cu orice informatie.
Textul pe portal.just.ro suna cam asa:
12/02/2010 Admite excepţia tardivităţii. Respinge recursul ca tardiv formulat. Obligă recurenta la plata către intimat a sumei de 3000 lei cheltuieli de judecată. Irevocabilă. Pronunţată în şedinţă publică.
PS: da ati citit bine ... au pierdut ca prostii datorita recursului tardiv. L-au facut in 22 de zile iar limita e 15... Noroc chior
RFlorian- Vizitator
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
bravo! eu ma gandesc ca a fost si un mic ajutor de la Cel de Sus pt ca pe ei e clar ca nu-i ajuta ca fura de la oameni din buzunar.Si eu astept primul termen,te-as ruga,cand primesti hartiile sa ne spui si noua cu ce argumente au venit.Salut
laty- Mesaje : 26
Data de înscriere : 09/12/2008
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
Bre, unde s-a mutat topicul ca nu il mai gasesc la aceeasi adresa Am dat de el din greseala. AM primit minunatia de foaie acasa, dupa 32 de zile de asteptare darar sa dea in sistemul nostru judiciar.
Acum trebe sa fuga avocata sa investeasca raspunsul si sa vad cum kko recuperez cheltuielile de judecata si imi inscriu gandacul (masina) Inca ma mai gandesc la ce numar sa pun
Merci inca o data antitaxa09 pentru info oferite, ai un pack de bere de la mine (evident prin brd de la Radu Florian).
Bafta tuturor in continuare!
Acum trebe sa fuga avocata sa investeasca raspunsul si sa vad cum kko recuperez cheltuielile de judecata si imi inscriu gandacul (masina) Inca ma mai gandesc la ce numar sa pun
Merci inca o data antitaxa09 pentru info oferite, ai un pack de bere de la mine (evident prin brd de la Radu Florian).
Bafta tuturor in continuare!
RFlorian- Vizitator
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
Felicitari. Ma bucur ca ti-am fost de folos.
---------------------------
Pentru cei care au masini neinmatriculate:
Cu informatiile pe care le-am dat in plus fata de copy-paste este necesara completarea datelor personale. Cei care nu sunt in stare de asa ceva (acei care atunci cand trebuia sa invete ceva la scoala au avut treburi mult mai importante de facut precum belitul p... , ascultatul manelelor, etc) isi merita soarta si taxa exact cum spunea "muietariceanu" : de ce au femeile ciclu ?
---------------------------
Pentru cei care au masini neinmatriculate:
Cu informatiile pe care le-am dat in plus fata de copy-paste este necesara completarea datelor personale. Cei care nu sunt in stare de asa ceva (acei care atunci cand trebuia sa invete ceva la scoala au avut treburi mult mai importante de facut precum belitul p... , ascultatul manelelor, etc) isi merita soarta si taxa exact cum spunea "muietariceanu" : de ce au femeile ciclu ?
antitaxa09- Mesaje : 25
Data de înscriere : 19/02/2009
Taxa pe poluare auto 2010_Discriminare_Proces castigat
R O M Â N I A
CURTEA DE APEL ORADEA
- Secţia Comercială, de Contencios Administrativ şi Fiscal -
DOSAR NR. 4200/111//CA/2008
DECIZIA NR.560/CA/2009 -R
Şedinţa publică din 5 noiembrie 2009
PREŞEDINTE: SOTOC DANIELA - judecător
BLAGA OVIDIU - judecător
TĂTAR IOANA - judecător
SABĂU MIRELA - grefier
Pe rol fiind soluţionarea recursului în contencios administrativ şi fiscal formulat de reclamantul [...], domiciliat în Oradea, [...] în contradictoriu cu intimata pârâtă ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA cu sediul în Oradea, str. D. Cantemir, nr.2, jud. Bihor şi intimata chemată în garanţie ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei, nr.294, sector 6 împotriva sentinţei nr. 435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, în dosar nr.4200/111/2008, având ca obiect – contestaţia act administrativ fiscal.
La apelul nominal făcut în şedinţa publică de azi, se prezintă pentru recurentul reclamant [...] – lipsă, avocat ALECANDRU MIREL OVIDIU, în baza împuternicirii avocaţiale nr. 201/04.11.2009 emisă de Baroul BUCUREŞTI – Cabinet Individual, pentru intimata pârâtă ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA – consilier juridic COZAC CLAUDIA, în baza delegaţiei depuse la dosar, lipsă fiind intimata chemată în garanţie ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU BUCUREŞTI.
Procedura de citare este legal îndeplinită.
S-a făcut referatul cauzei învederându-se instanţei că recursul este legal timbrat cu 20 lei taxă judiciară de timbru achitată prin chitanţa nr.0311210091 BH/03.11.2009 plus 0,30 lei timbre judiciare, atât intimata pârâtă cât şi intimata chemată în garanţie au depus la dosar întâmpinări în cauză, cauza este la primul termen de judecată în recurs, după care:
Instanţa comunică câte un exemplar din întâmpinările depuse la dosar cu reprezentantul recurentului.
Reprezentantul recurentului depune la dosar copia minutei întâlnirii dintre membrii Comisiei „Unificarea practicii judiciare” din 1 iulie 2009. Învederează că nu mai are alte cereri, solicită cuvântul asupra recursului.
Instanţa, nefiind alte cereri, chestiuni prealabile, consideră cauza lămurită şi acordă cuvântul asupra recursului.
Reprezentantul recurentului solicită admiterea recursului astfel cum a fost formulat şi motivat în scris , modificarea sentinţei recurate, în sensul admiterii acţiunii reclamantului, cu cheltuieli de judecată , reprezentând taxele de timbru la ambele instanţe. În esenţă învederează instanţei că, taxa de poluare este discriminatorie şi ilegală prin prisma prevederilor art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, iar în ceea ce priveşte denumirea acesteia, respectiv taxă de poluare, învederează că este doar o schimbare de denumire, în fapt rămânând aceeaşi taxă de primă înmatriculare.
Reprezentanta intimatei pârâte solicită respingerea recursului ca nefondat şi menţinerea ca legală şi temeinică a sentinţei recurate, fără cheltuieli de judecată. În esenţă învederează instanţei că, nu sunt încălcate în cauză prevederile art.90 din Tratatul Comunităţii Europene şi totodată că, obiectul taxei de poluare este protejarea mediului, atât prin modul de utilizare cât şi prin modul de impunere, ţinându-se cont că elementele care stau la baza acestuia, sunt emisiile de noxe şi de dioxid de carbon. Mai arată şi că instanţele de judecată s-au pronunţat în sensul respingerii acţiunilor având ca obiect restituirea taxei de poluare, în acest sens invocând sentinţa nr.437/2009 a Tribunalului Cluj şi decizia irevocabilă a Curţii de Apel Cluj din 2 iunie 2009. În consecinţă, apreciază că se impune respingerea recursului.
CURTEA DE APEL
Deliberând:
Asupra recursului în contencios de faţă, constată următoarele:
[...]
Examinând sentinţa atacata prin prisma motivelor de recurs invocate, precum şi sub toate aspectele, în baza prevederilor art.304/1 cod procedură civilă, instanţa apreciază recursul declarat de recurentul [...]ca fiind fondat pentru următoarele considerente:
Prin Legea nr.157/2005 România a ratificat Tratatul prin aderarea Republicii Bulgaria şi României la Uniunea Europeana, efectele acestei ratificări fiind reglementată de art.148 alin.2 şi4 din Constituţia României, astfel cum aceasta a fost republicată, în conformitate cu care prevederile Tratatelor Constitutive ale U.E şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
În conformitate cu prevederile art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunităţii Europene „nici un stat membru nu aplică direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natură, mai mari decât cele care se aplică, direct sau indirect, produselor naţionale similare”.
Prin aceste prevederi se limitează libertatea statelor membre în materie fiscală de a restricţiona libera circulaţie a mărfurilor prin interzicerea taxelor discriminatorii, respectiv discriminarea intre produsele importate şi cele autohtone de natură similară.
În speţă, OUG nr. 50/21.04.2008 stabileşte, potrivit dispoziţiilor art.1, cadrul legal pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule, care constituie venit la bugetul fondului pentru mediu şi se gestionează de administraţia fondului pentru mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului, iar potrivit art.4, obligaţia de plată internă cu ocazia primei înmatriculări a unui autovehicul în România.
Într-adevăr, determinarea taxei de poluare se realizează conform art.6 din OUG nr.50/2008 pe baza unor criterii obiective (tipul motorului, capacitatea cilindrică) şi capacitatea din punct de vedere al poluării, luându-se in considerare şi deprecierea autoturismului, conform coeficienţilor descrişi în anexa 4.
Este însă nefondată aprecierea instanţei de fond în sensul că taxa de poluare instituită de dispoziţiile OUG nr.50/2008 nu poate fi asimilată impozitelor interne , deoarece este percepută pentru asigurarea protecţiei mediului tuturor proprietarilor de autoturisme care, prin înmatricularea cestora în România , înţeleg să utilizeze pe teritoriul României contribuind astfel la protejarea poluării mediului.
Această taxa de poluare nu este percepută pentru autoturismele deja înmatriculate în România stat comunitar de la 01.01.2007, fiind perceputa exclusiv, pentru autoturismele înmatriculate în celelalte state comunitare şi reînmatriculate în România, după aducerea lor in ţară. Pentru autovehiculele deja înmatriculate în România, taxa nu se mai percepe cu ocazia vânzării ulterioare, ceea ce demonstrează că această taxă de poluare se aplică doar ca urmare a achiziţiilor intracomunitare si este o taxă cu echivalent taxelor vamale la import.
Potrivit normelor comunitare:
- art. 25 C.E. „între statele membre sunt interzise taxele vamale la import şi la export sau taxele cu efect echivalent. Această interdicţie se aplică, de asemenea, taxelor vamale cu caracter fiscal”.
- art. 28 C.E. „între statele membre sunt interzise restricţiile cantitative la import, precum şi orice măsuri cu efect echivalent”.
Conform jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie , noţiunea de taxă cu echivalent constă în orice taxă pecuniară impusă unilateral asupra mărfurilor în temeiul faptului că trec frontiera, oricare ar fi denumirea şi modul de aplicare al acesteia, iar un sistem de taxare care să fie considerat compatibil cu art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, trebuie să excludă orice posibilitate ca produsele importate sa fie supuse unor taxe mai mari decât produsele similare, naţionale şi să nu producă în nici un caz efecte discriminatorii.
Practic, prin instituirea taxei de poluare ,indiferent de modalitatea de determinare a ei conform art.6 din OUG nr.50/2008 şi clasificarea din punct de vedere al poluării, se constituie o discriminare a regimului fiscal aplicabil la înmatriculare unui autoturism in România, reprezentând în fapt, o taxă similară taxei de primă înmatriculare stabilite din art.214 alin.1-3 din codul fiscal, singura diferenţă fiind denumirea , modificată din taxă speciala de primă înmatriculare în taxa de mediu.
Sunt astfel nefondate susţinerile intimatei Administraţia Fondului Pentru Mediu Bucureşti din întâmpinare, în sensul că taxa de poluare este neutră din punct de vedere fiscal şi că este necesar pentru aplicabilitatea art.90 Tratatul C.E să se ia în considerarea nu numai valoare impozitului intern care se aplică direct sau indirect produselor naţionale şi produselor importate ci şi baza de impozitare şi modalităţile de percepere a impozitului în cauză.
Nu se impune ca reclamantul să producă probe din care să rezulte că taxele pe care le aplică Statul Român sunt superioare celor din statul din care reclamantul a achiziţionat autoturismul,deoarece după cum s-a menţionat mai sus ,taxa de poluare se aplică discriminatoriu, exclusiv pentru autoturismele înmatriculate în celelalte state comunitare şi reînmatriculate în România după aducerea lor în ţară.
Textul art.90 din Tratatul C.E se referă la produsele provenind din alte state membre şi supuse unor impozite interne , de orice natură, superioare celor care se aplică direct sau indirect produselor naţionale similare, ori Statul Român nu percepe taxa de poluare produselor naţionale similare, respectiv pentru autovehiculele deja înmatriculate în România(second-hand) cu ocazia vânzărilor ulterioare.
De asemenea, se reţine şi că prin avizul motivat din data de 28.11.2007, Comisia Europeană a solicitat reaşezarea modalităţii de calcul a taxei auto ( de primă înmatriculare), în sensul armonizării legislaţiei româneşti cu cea europeană, iar afirmaţia intimatei Administraţia Fondului pentru Mediu Bucureşti cum că s-a recunoscut de către Comunitatea Europeană că taxa de poluare instituită prin OUG nr.50/2008 corespunde normelor comunitare, este neîntemeiată.
Comisia Europeană (C.E) a solicitat în iunie 2009, României , informaţii în legătură cu legislaţia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectând că actuala legislaţie românească (OUG nr.50/2008) are efecte protecţioniste asupra industriei auto naţionale.
Această solicitare a fost transmisă sub forma unei „scrisori de somare”, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar prevăzut de art.226 din Tratatul C.E.
În consecinţă, în baza considerentelor expuse, apreciind soluţia instanţei de fond ca fiind dată cu aplicarea greşită a legii, instanţa de recurs, în temeiul prevederilor art. 312 Cod procedură civilă raportat la prevederile art.304 pct.9 Cod procedură civilă şi art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, apreciază recursul declarat de recurentul [...] împotriva sentinţei nr. 435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, ca fiind fondat şi pe cale de consecinţă , sentinţa va fi modificată în totalitate , în sensul admiterii acţiunii formulate de reclamantul [...] împotriva pârâtei Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor – Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea, dispunând anularea deciziei de calcul a taxei de poluare nr.88990 din 8 iulie 2008, emisă de pârâtă cu obligarea pârâtei la restituirea sumei de 3486 lei.
De asemenea, va fi admisă , în temeiul prevederilor art.63 Cod procedură civilă, cererea de chemare în garanţie a Ministerului Fondului pentru Mediu Bucureşti, formulată de pârâta Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea şi obligată chemata în garanţie, să plătească pârâtei Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea suma de 3486 lei reprezentând contravaloarea taxei de poluare, cu motivarea că, în conformitate cu prevederile art.1 din OUG nr.50/2008 taxa de poluare nu se face venit la bugetul de stat, ci constituie venit la Fondul de Mediu şi se gestionează de Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului.
În baza prevederilor art. 274 Cod procedură civilă, instanţa va obliga pârâta Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor – Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea la plata sumei de 45,75 lei cu titlu de cheltuieli de judecată în favoarea recurentului, în fond şi în recurs.
PENTRU ACESTE MOTIVE
ÎN NUMELE LEGII
D E C I D E :
ADMITE ca fondat recursul declarat de recurentul [...] împotriva sentinţei nr.435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, pe care o modifică în totalitate în sensul că:
Admite acţiunea formulată de reclamantul [...] împotriva pârâtei DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BIHOR – ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA.
Dispune anularea deciziei de calcul a taxei de poluare nr.88900 din 8 iulie 2008, emisă de pârâtă şi în consecinţă, obligă pârâta la restituirea sumei de 3486 lei, achitată cu chitanţa seria TS4B nr.2196050 din 29 aprilie 2008, reprezentând taxa de poluare.
Admite cererea de chemare în garanţie a ADMINISTRAŢIEI FONDULUI PENTRU MEDIU BUCUREŢTI formulată de pârâta ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNCIPIULUI ORADEA.
Obligă chemata în garanţie să plătească pârâtei Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea suma de 3486 lei reprezentând contravaloarea taxei de poluare.
Obligă intimata DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BIHOR – ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA la plata sumei de 45,75 lei cu titlu de cheltuieli de judecată în favoarea recurentului, în fond şi în recurs.
I R E V O C A B I L Ă.
Pronunţată în şedinţa publică, azi 5 noiembrie 2009.
PREŞEDINTE, JUDECĂTOR, JUDECĂTOR, GREFIER.
Sotoc Daniela Blaga Ovidiu Tătar Ioana Sabău Mirela
Red.dec. – jud.B.O.
- în concept, 13.11.2009
Jud. fond BOCHIŞ D.
Tehnoredact. S.M.-
5 ex./ 24.11.2009
CURTEA DE APEL ORADEA
- Secţia Comercială, de Contencios Administrativ şi Fiscal -
DOSAR NR. 4200/111//CA/2008
DECIZIA NR.560/CA/2009 -R
Şedinţa publică din 5 noiembrie 2009
PREŞEDINTE: SOTOC DANIELA - judecător
BLAGA OVIDIU - judecător
TĂTAR IOANA - judecător
SABĂU MIRELA - grefier
Pe rol fiind soluţionarea recursului în contencios administrativ şi fiscal formulat de reclamantul [...], domiciliat în Oradea, [...] în contradictoriu cu intimata pârâtă ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA cu sediul în Oradea, str. D. Cantemir, nr.2, jud. Bihor şi intimata chemată în garanţie ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei, nr.294, sector 6 împotriva sentinţei nr. 435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, în dosar nr.4200/111/2008, având ca obiect – contestaţia act administrativ fiscal.
La apelul nominal făcut în şedinţa publică de azi, se prezintă pentru recurentul reclamant [...] – lipsă, avocat ALECANDRU MIREL OVIDIU, în baza împuternicirii avocaţiale nr. 201/04.11.2009 emisă de Baroul BUCUREŞTI – Cabinet Individual, pentru intimata pârâtă ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA – consilier juridic COZAC CLAUDIA, în baza delegaţiei depuse la dosar, lipsă fiind intimata chemată în garanţie ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU BUCUREŞTI.
Procedura de citare este legal îndeplinită.
S-a făcut referatul cauzei învederându-se instanţei că recursul este legal timbrat cu 20 lei taxă judiciară de timbru achitată prin chitanţa nr.0311210091 BH/03.11.2009 plus 0,30 lei timbre judiciare, atât intimata pârâtă cât şi intimata chemată în garanţie au depus la dosar întâmpinări în cauză, cauza este la primul termen de judecată în recurs, după care:
Instanţa comunică câte un exemplar din întâmpinările depuse la dosar cu reprezentantul recurentului.
Reprezentantul recurentului depune la dosar copia minutei întâlnirii dintre membrii Comisiei „Unificarea practicii judiciare” din 1 iulie 2009. Învederează că nu mai are alte cereri, solicită cuvântul asupra recursului.
Instanţa, nefiind alte cereri, chestiuni prealabile, consideră cauza lămurită şi acordă cuvântul asupra recursului.
Reprezentantul recurentului solicită admiterea recursului astfel cum a fost formulat şi motivat în scris , modificarea sentinţei recurate, în sensul admiterii acţiunii reclamantului, cu cheltuieli de judecată , reprezentând taxele de timbru la ambele instanţe. În esenţă învederează instanţei că, taxa de poluare este discriminatorie şi ilegală prin prisma prevederilor art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, iar în ceea ce priveşte denumirea acesteia, respectiv taxă de poluare, învederează că este doar o schimbare de denumire, în fapt rămânând aceeaşi taxă de primă înmatriculare.
Reprezentanta intimatei pârâte solicită respingerea recursului ca nefondat şi menţinerea ca legală şi temeinică a sentinţei recurate, fără cheltuieli de judecată. În esenţă învederează instanţei că, nu sunt încălcate în cauză prevederile art.90 din Tratatul Comunităţii Europene şi totodată că, obiectul taxei de poluare este protejarea mediului, atât prin modul de utilizare cât şi prin modul de impunere, ţinându-se cont că elementele care stau la baza acestuia, sunt emisiile de noxe şi de dioxid de carbon. Mai arată şi că instanţele de judecată s-au pronunţat în sensul respingerii acţiunilor având ca obiect restituirea taxei de poluare, în acest sens invocând sentinţa nr.437/2009 a Tribunalului Cluj şi decizia irevocabilă a Curţii de Apel Cluj din 2 iunie 2009. În consecinţă, apreciază că se impune respingerea recursului.
CURTEA DE APEL
Deliberând:
Asupra recursului în contencios de faţă, constată următoarele:
[...]
Examinând sentinţa atacata prin prisma motivelor de recurs invocate, precum şi sub toate aspectele, în baza prevederilor art.304/1 cod procedură civilă, instanţa apreciază recursul declarat de recurentul [...]ca fiind fondat pentru următoarele considerente:
Prin Legea nr.157/2005 România a ratificat Tratatul prin aderarea Republicii Bulgaria şi României la Uniunea Europeana, efectele acestei ratificări fiind reglementată de art.148 alin.2 şi4 din Constituţia României, astfel cum aceasta a fost republicată, în conformitate cu care prevederile Tratatelor Constitutive ale U.E şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
În conformitate cu prevederile art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunităţii Europene „nici un stat membru nu aplică direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natură, mai mari decât cele care se aplică, direct sau indirect, produselor naţionale similare”.
Prin aceste prevederi se limitează libertatea statelor membre în materie fiscală de a restricţiona libera circulaţie a mărfurilor prin interzicerea taxelor discriminatorii, respectiv discriminarea intre produsele importate şi cele autohtone de natură similară.
În speţă, OUG nr. 50/21.04.2008 stabileşte, potrivit dispoziţiilor art.1, cadrul legal pentru instituirea taxei de poluare pentru autovehicule, care constituie venit la bugetul fondului pentru mediu şi se gestionează de administraţia fondului pentru mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului, iar potrivit art.4, obligaţia de plată internă cu ocazia primei înmatriculări a unui autovehicul în România.
Într-adevăr, determinarea taxei de poluare se realizează conform art.6 din OUG nr.50/2008 pe baza unor criterii obiective (tipul motorului, capacitatea cilindrică) şi capacitatea din punct de vedere al poluării, luându-se in considerare şi deprecierea autoturismului, conform coeficienţilor descrişi în anexa 4.
Este însă nefondată aprecierea instanţei de fond în sensul că taxa de poluare instituită de dispoziţiile OUG nr.50/2008 nu poate fi asimilată impozitelor interne , deoarece este percepută pentru asigurarea protecţiei mediului tuturor proprietarilor de autoturisme care, prin înmatricularea cestora în România , înţeleg să utilizeze pe teritoriul României contribuind astfel la protejarea poluării mediului.
Această taxa de poluare nu este percepută pentru autoturismele deja înmatriculate în România stat comunitar de la 01.01.2007, fiind perceputa exclusiv, pentru autoturismele înmatriculate în celelalte state comunitare şi reînmatriculate în România, după aducerea lor in ţară. Pentru autovehiculele deja înmatriculate în România, taxa nu se mai percepe cu ocazia vânzării ulterioare, ceea ce demonstrează că această taxă de poluare se aplică doar ca urmare a achiziţiilor intracomunitare si este o taxă cu echivalent taxelor vamale la import.
Potrivit normelor comunitare:
- art. 25 C.E. „între statele membre sunt interzise taxele vamale la import şi la export sau taxele cu efect echivalent. Această interdicţie se aplică, de asemenea, taxelor vamale cu caracter fiscal”.
- art. 28 C.E. „între statele membre sunt interzise restricţiile cantitative la import, precum şi orice măsuri cu efect echivalent”.
Conform jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie , noţiunea de taxă cu echivalent constă în orice taxă pecuniară impusă unilateral asupra mărfurilor în temeiul faptului că trec frontiera, oricare ar fi denumirea şi modul de aplicare al acesteia, iar un sistem de taxare care să fie considerat compatibil cu art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, trebuie să excludă orice posibilitate ca produsele importate sa fie supuse unor taxe mai mari decât produsele similare, naţionale şi să nu producă în nici un caz efecte discriminatorii.
Practic, prin instituirea taxei de poluare ,indiferent de modalitatea de determinare a ei conform art.6 din OUG nr.50/2008 şi clasificarea din punct de vedere al poluării, se constituie o discriminare a regimului fiscal aplicabil la înmatriculare unui autoturism in România, reprezentând în fapt, o taxă similară taxei de primă înmatriculare stabilite din art.214 alin.1-3 din codul fiscal, singura diferenţă fiind denumirea , modificată din taxă speciala de primă înmatriculare în taxa de mediu.
Sunt astfel nefondate susţinerile intimatei Administraţia Fondului Pentru Mediu Bucureşti din întâmpinare, în sensul că taxa de poluare este neutră din punct de vedere fiscal şi că este necesar pentru aplicabilitatea art.90 Tratatul C.E să se ia în considerarea nu numai valoare impozitului intern care se aplică direct sau indirect produselor naţionale şi produselor importate ci şi baza de impozitare şi modalităţile de percepere a impozitului în cauză.
Nu se impune ca reclamantul să producă probe din care să rezulte că taxele pe care le aplică Statul Român sunt superioare celor din statul din care reclamantul a achiziţionat autoturismul,deoarece după cum s-a menţionat mai sus ,taxa de poluare se aplică discriminatoriu, exclusiv pentru autoturismele înmatriculate în celelalte state comunitare şi reînmatriculate în România după aducerea lor în ţară.
Textul art.90 din Tratatul C.E se referă la produsele provenind din alte state membre şi supuse unor impozite interne , de orice natură, superioare celor care se aplică direct sau indirect produselor naţionale similare, ori Statul Român nu percepe taxa de poluare produselor naţionale similare, respectiv pentru autovehiculele deja înmatriculate în România(second-hand) cu ocazia vânzărilor ulterioare.
De asemenea, se reţine şi că prin avizul motivat din data de 28.11.2007, Comisia Europeană a solicitat reaşezarea modalităţii de calcul a taxei auto ( de primă înmatriculare), în sensul armonizării legislaţiei româneşti cu cea europeană, iar afirmaţia intimatei Administraţia Fondului pentru Mediu Bucureşti cum că s-a recunoscut de către Comunitatea Europeană că taxa de poluare instituită prin OUG nr.50/2008 corespunde normelor comunitare, este neîntemeiată.
Comisia Europeană (C.E) a solicitat în iunie 2009, României , informaţii în legătură cu legislaţia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectând că actuala legislaţie românească (OUG nr.50/2008) are efecte protecţioniste asupra industriei auto naţionale.
Această solicitare a fost transmisă sub forma unei „scrisori de somare”, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar prevăzut de art.226 din Tratatul C.E.
În consecinţă, în baza considerentelor expuse, apreciind soluţia instanţei de fond ca fiind dată cu aplicarea greşită a legii, instanţa de recurs, în temeiul prevederilor art. 312 Cod procedură civilă raportat la prevederile art.304 pct.9 Cod procedură civilă şi art.90 din Tratatul Comunităţii Europene, apreciază recursul declarat de recurentul [...] împotriva sentinţei nr. 435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, ca fiind fondat şi pe cale de consecinţă , sentinţa va fi modificată în totalitate , în sensul admiterii acţiunii formulate de reclamantul [...] împotriva pârâtei Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor – Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea, dispunând anularea deciziei de calcul a taxei de poluare nr.88990 din 8 iulie 2008, emisă de pârâtă cu obligarea pârâtei la restituirea sumei de 3486 lei.
De asemenea, va fi admisă , în temeiul prevederilor art.63 Cod procedură civilă, cererea de chemare în garanţie a Ministerului Fondului pentru Mediu Bucureşti, formulată de pârâta Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea şi obligată chemata în garanţie, să plătească pârâtei Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea suma de 3486 lei reprezentând contravaloarea taxei de poluare, cu motivarea că, în conformitate cu prevederile art.1 din OUG nr.50/2008 taxa de poluare nu se face venit la bugetul de stat, ci constituie venit la Fondul de Mediu şi se gestionează de Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului.
În baza prevederilor art. 274 Cod procedură civilă, instanţa va obliga pârâta Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor – Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea la plata sumei de 45,75 lei cu titlu de cheltuieli de judecată în favoarea recurentului, în fond şi în recurs.
PENTRU ACESTE MOTIVE
ÎN NUMELE LEGII
D E C I D E :
ADMITE ca fondat recursul declarat de recurentul [...] împotriva sentinţei nr.435/CA din 2 iunie 2009, pronunţată de Tribunalul Bihor, pe care o modifică în totalitate în sensul că:
Admite acţiunea formulată de reclamantul [...] împotriva pârâtei DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BIHOR – ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA.
Dispune anularea deciziei de calcul a taxei de poluare nr.88900 din 8 iulie 2008, emisă de pârâtă şi în consecinţă, obligă pârâta la restituirea sumei de 3486 lei, achitată cu chitanţa seria TS4B nr.2196050 din 29 aprilie 2008, reprezentând taxa de poluare.
Admite cererea de chemare în garanţie a ADMINISTRAŢIEI FONDULUI PENTRU MEDIU BUCUREŢTI formulată de pârâta ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNCIPIULUI ORADEA.
Obligă chemata în garanţie să plătească pârâtei Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Oradea suma de 3486 lei reprezentând contravaloarea taxei de poluare.
Obligă intimata DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE BIHOR – ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI ORADEA la plata sumei de 45,75 lei cu titlu de cheltuieli de judecată în favoarea recurentului, în fond şi în recurs.
I R E V O C A B I L Ă.
Pronunţată în şedinţa publică, azi 5 noiembrie 2009.
PREŞEDINTE, JUDECĂTOR, JUDECĂTOR, GREFIER.
Sotoc Daniela Blaga Ovidiu Tătar Ioana Sabău Mirela
Red.dec. – jud.B.O.
- în concept, 13.11.2009
Jud. fond BOCHIŞ D.
Tehnoredact. S.M.-
5 ex./ 24.11.2009
Ady- Vizitator
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
) antitaxa09, cei de la BRD tin cu tine
Am ajuns intr-un tarziu la ei pentru baxul de bere, si au transferat suma gresita, le-am zis ca un bax de bere e "putin" mai ieftin
PS: mi-au spus ca ai contul blocat pentru inactivitate, se deblocheaza automat la prima operatiune, sper ca il mai folosesti!
Merci si bafta tuturor!!
Am ajuns intr-un tarziu la ei pentru baxul de bere, si au transferat suma gresita, le-am zis ca un bax de bere e "putin" mai ieftin
PS: mi-au spus ca ai contul blocat pentru inactivitate, se deblocheaza automat la prima operatiune, sper ca il mai folosesti!
Merci si bafta tuturor!!
RFlorian- Vizitator
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
Multumesc pentru banii pe care mi i-ai pus in cont si inca o data te felicit pentru ca ai castigat. Iti urez sarbatori fericite si sa-ti stapanesti masina inmatriculata cu multa bucurie.
antitaxa09- Mesaje : 25
Data de înscriere : 19/02/2009
Rugaminte pentru un sfat
Salut tuturor din Australia si felicitari pentru acest site. As dori sa va rog sa ma ajutati cu un sfat si informatii.
Am trimis doua VW Touareg 2004 in romania anul trecut. Dupa ce am platit 6000 euro vama acum am ajuns in situatia ca una din masini sa fie omologata euro 4 iar cealalta euro 3 desi sint amindoua la fel. Bineinteles ca nu am sa platesc 8000 euro taxa la hotii aia ptrca nu se merita. Am contactat telefonic un prieten avocat din Romania ca sa incerc sa rezolv in instanta anularea taxei. Avocatul mi-a spus ca din februarie, nu se mai poate ataca taxa de poluare deoarece au facut ceva modificari in legislatie.
Stie cineva ceva despre aceasta schimbare ?
Multumesc anticipat.
Adrian
Am trimis doua VW Touareg 2004 in romania anul trecut. Dupa ce am platit 6000 euro vama acum am ajuns in situatia ca una din masini sa fie omologata euro 4 iar cealalta euro 3 desi sint amindoua la fel. Bineinteles ca nu am sa platesc 8000 euro taxa la hotii aia ptrca nu se merita. Am contactat telefonic un prieten avocat din Romania ca sa incerc sa rezolv in instanta anularea taxei. Avocatul mi-a spus ca din februarie, nu se mai poate ataca taxa de poluare deoarece au facut ceva modificari in legislatie.
Stie cineva ceva despre aceasta schimbare ?
Multumesc anticipat.
Adrian
Aussie- Vizitator
Re: Cum sa actionezi statul in judecata
Salut Aussian,
Nu stiu nimic in legatura cu aceste schimbari. Singura zvon de care am dat a fost legat de legislatia UE. Se zicea ca un anume articol din tratat expira la inceputul anului 2010. Daca esti din Ploiesti, te pot ajuta cu un avocat. Oricum, pregateste-te sa ti masina pe bara pentru ca termenele se dau foarte tarziu.
Daca mai dau de acel zvon te anunt.
Nu stiu nimic in legatura cu aceste schimbari. Singura zvon de care am dat a fost legat de legislatia UE. Se zicea ca un anume articol din tratat expira la inceputul anului 2010. Daca esti din Ploiesti, te pot ajuta cu un avocat. Oricum, pregateste-te sa ti masina pe bara pentru ca termenele se dau foarte tarziu.
Daca mai dau de acel zvon te anunt.
FlorianR- Vizitator
Procese impotriva taxei
S-a modificat din februarie legea , in sensul ca a fost reactivata OUG care era in vigoare intre 1 iulie-15 dec 2008.
Pe aceasta ord, instantele in general nu o considera discriminatorie.
Poate incercati inmatricularea fara plata taxei, cu un av care stie si va urmareste dosarul,iar daca Prefectura-SIA nu face recurs o sa reusiti sa va inmatriculati autoturismele.
Pe aceasta ord, instantele in general nu o considera discriminatorie.
Poate incercati inmatricularea fara plata taxei, cu un av care stie si va urmareste dosarul,iar daca Prefectura-SIA nu face recurs o sa reusiti sa va inmatriculati autoturismele.
avocat L- Vizitator
un ajutor si mai multe informatii noi
salut tuturor. ma confrunt cu aceasi problema ...taxa auto. am actionat in judecata prefectura galati srviciul inmatriculari in data de 26.04.2010, la acel moment avocatul meu mi-a spus ca nu vor fi probleme si ca voi putea inmatricula masina fara probleme la sfarsitul procesului. inainte cu o saptamana de primul termen mi-a spus ca s-au schimbat treburile si ca e posibil sa nu castig. dupa primul termen pe data de 9.07.2010 mi-a spus ca judecatoarea le-a dat termen sa-si schimbe actiunea din scutire in restituire...adica sa o platesc altfel o va respinge. se poate face ceva ? exista un temei legal sau un artificiu un articol ceva salvator care sa ma faca sa ies din situatia asta sa pot castiga procesul? V-as fi recunoscator daca as putea obtine o informatie certa ...macar sa stiu daca mai trag vreo speranta sa o inscriu sau nu. masina e din 94 un asta f spre surprinderea mea mi-au scos-o euro1 si ar trebui sa platesc taxa 7500 ron ...fara depreciere ce-i drept ...dar si cu depreciere tot ar fi foarte mult. Va multumesc anticipat!
danielgl- Vizitator
ajutor si pentru mine
Buna-ziua!
ati putea sa imi spuneti daca pot initia un proces pentru restituirea taxei auto? Am platit taxa la data de 8.12.2008 (sub oug 50/2008 nemodificata), iar masina care are o capacitate cilindrica mai mare de 2000 cm3 a fost inmatriculata la data de 14.12.2008.
Va multumesc
Dana
ati putea sa imi spuneti daca pot initia un proces pentru restituirea taxei auto? Am platit taxa la data de 8.12.2008 (sub oug 50/2008 nemodificata), iar masina care are o capacitate cilindrica mai mare de 2000 cm3 a fost inmatriculata la data de 14.12.2008.
Va multumesc
Dana
dana ale- Vizitator
raspuns posibil!
pana acum ce ai facut?Eu am inaintat actele de atunci din martie 2009!Acum am avut 5 infatisari la craiova,iar acum s-a suspendat.Nu stiu de ce,astept hartia de la tribunal!Dar nu dispera ,mai intreaba!
marinjuv- Vizitator
Si eu am dat statul in judecata
Eu am depus actele pentru inaintarea procesului in mai 2010.Un cumnat de-al meu le-a depus in iunie 2010. Lmine trebuia sa-mi iasa sentinta in 17 sept 2010, iar la el in oct.2010. La el i-au iesit in 03 sept, iar masina este deja inmatriculata, iar pe mine m-au amanat din 16 sept pana in 03 oct, cand mi-a iesit o sentinta revocabila, adica cu drept la recurs din partea statului(la cumnatul meu i-a iesit executorie). in data de 06 oct a aparut o ordonanta de urgenta prin care statul impune prefecturilor sa faca recurs la toate sentintele castigate de oameni.
Deci, ce spuneti,asta e dreptate?
Acum mergem la curtea de apel de la Cluj sa vedem ce iese, mi-au dat termen 26 noiembrie.Avpcatul spune ca sunt sanse, dar nu poate stii sigur daca voi castiga, desi EXISTA LEGE SCRISA CUM CA TAXA E ILEGALA, pt masinile aduse din comunitate.
Alta faza tare, la 2 prieteni de-ai mei-sot si sotie, la el i-a iesit sentinta in 06 si si-a inmatriculat masina, iar la nevasta-sa in 07 si au facut recurs, ca la mine. AVOCATUL spune ca va face un referat cum ca statul discrimineaza...
Nu pot sa cred ce se intampla in tara asta,,,daca stiam nu ma intorceam in veci in tara asta de c___t.
Daca careva dntre voi a mai trecut printr-un recurs, va rog spuneti-mi cu a iesit, se castiga sau nu?
VA MULTUMESC SI SPER CA V-AM FOST DE FOLOS...
Deci, ce spuneti,asta e dreptate?
Acum mergem la curtea de apel de la Cluj sa vedem ce iese, mi-au dat termen 26 noiembrie.Avpcatul spune ca sunt sanse, dar nu poate stii sigur daca voi castiga, desi EXISTA LEGE SCRISA CUM CA TAXA E ILEGALA, pt masinile aduse din comunitate.
Alta faza tare, la 2 prieteni de-ai mei-sot si sotie, la el i-a iesit sentinta in 06 si si-a inmatriculat masina, iar la nevasta-sa in 07 si au facut recurs, ca la mine. AVOCATUL spune ca va face un referat cum ca statul discrimineaza...
Nu pot sa cred ce se intampla in tara asta,,,daca stiam nu ma intorceam in veci in tara asta de c___t.
Daca careva dntre voi a mai trecut printr-un recurs, va rog spuneti-mi cu a iesit, se castiga sau nu?
VA MULTUMESC SI SPER CA V-AM FOST DE FOLOS...
lory172- Vizitator
am castigat
Eu am castigat in Aprilie 2010 la tribunalul Mures, Finantele a facut recurs, dar am castigat si la Curtea de Apel acum in Decembrie 2010 si este irevocabil. Cu Decizia in mana pe Sentinta de la tribunal se aplica "definitiv si irevocabil" si ma duc la Finante sa-mi iau bani inapoi.
konti- Vizitator
inca ceva
Inca ceva! Mentionez ca am facut totul fara avocat dupa modelul dat de antitaxa. Dupa calculele mele cam undeva in Ianuarie primesc banii in mana, asa ca ..... Antitaxa: in clipa in care am banii, iti fac transferul. Daca cumva nu mai este valabil contul tau, spune-mi cum facem, eu temporar stau in Cluj, din cate stiu si tu.
konti- Vizitator
Salutare!
In 2011, dupa cum am vazut noua lege s-a modificat exact pe ceea ce se cumpara din Europa de populatia tarisoarei numite Romania. E vorba de masinile Euro 3 si 4, cu o vechime cuprinsa intre 10 si 5 ani (adica 2000 - 2001 -> 2005 - 2006) - nu are rost sa intru in detalii caci sunt convins ca stiti mult mai multe ca mine. Insa intrebarea mea este daca exista cineva care totusi a indraznit sa mai dea statul in judecata dupa 2011? (as vrea sa fac si eu in viitorul apropiat lucrul acesta insa nu stiu daca se mai poate castiga ceva dupa noua lege.) Multumesc anticipat. Astept un raspuns.
dieter14- Mesaje : 3
Data de înscriere : 24/01/2011
taxa poluare platita
buna tuturor,eu am cumparat din spania un vento in 2008,l-am inmatriculat platind taxa de poluare de 1000 lei si rar 300 lei aproximativ
in 2010 mi-am mai cumparat o masina identica,culoare, motorizare etc, numai ca rar-ul cu depreciere ce-i drept, m-a costat 1200 lei si taxa de poluare 2500 de lei, inca nu am apucat sa o inmatriculez definitiv pentru ca mai am nevoie de bani pentru placute asigurare etc.
Este o diferenta destul de mare, de costuri in doar 2 ani, cum este posibil o taxa sa fie in 2008 -1000 de lei,si in 2010 -2500 de lei? plus ca acum am avut si depreciere ca masina nu are geamuri electrice, nu are multe lucruri pe ea.As vrea sa dau statul in judecata, nu stiu exact ce trebuie sa fac, am citit aici ca s-au schimbat multe lucruri si ca este mai greu acest lucru, e adevarat? ce inseamna asta mai exact?
in 2010 mi-am mai cumparat o masina identica,culoare, motorizare etc, numai ca rar-ul cu depreciere ce-i drept, m-a costat 1200 lei si taxa de poluare 2500 de lei, inca nu am apucat sa o inmatriculez definitiv pentru ca mai am nevoie de bani pentru placute asigurare etc.
Este o diferenta destul de mare, de costuri in doar 2 ani, cum este posibil o taxa sa fie in 2008 -1000 de lei,si in 2010 -2500 de lei? plus ca acum am avut si depreciere ca masina nu are geamuri electrice, nu are multe lucruri pe ea.As vrea sa dau statul in judecata, nu stiu exact ce trebuie sa fac, am citit aici ca s-au schimbat multe lucruri si ca este mai greu acest lucru, e adevarat? ce inseamna asta mai exact?
Giorgiana- Mesaje : 1
Data de înscriere : 30/01/2011
practica neunitara
depinde in ce judet locuiesti , la Curtea de Apel Iasi se resping actiunile
catalin_- Vizitator
Pagina 4 din 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum